FIFO.GR | ‘Η Ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης’ απο την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάσση
9275
post-template-default,single,single-post,postid-9275,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1

‘Η Ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης’ απο την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάσση

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών

‘Η Ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης’ απο την Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών Ιδρύματος Ωνάσση

Τα προγράμματα βιωματικής Μάθησης περιλαμβάνουν τις δράσεις: Λέξεις και Σκέψεις, Εικαστικοί Διάλογοι, Εργαστήρια/Workshops, Παράλληλες δραστηριότητες που υλοποιούνται  καθ’ όλη τη διάρκεια της τριετίας 2012-2014, στο πλαίσιο της πράξης «Ακαδημία Πλάτωνος: Η Πολιτεία και ο Πολίτης».

Το έργο «Η Ελληνική Σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης», εκφράζει ένα όραμα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης – Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία και του Ιδρύματος Α.Σ. Ωνάση για ένα «Έργο εν κινήσει και εν διαρκεί εξελίξει». Στόχος είναι να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις στοχασμού και διαλόγου πάνω σε ζητήματα παγκόσμιου και διαχρονικού ενδιαφέροντος με επίκεντρο τον Ελληνικό πολιτισμό, σύγχρονο και ιστορικό.

Με σύντομο χαιρετισμό ο κ. Χρ. Καρράς, Εκτελεστικός Διευθυντής της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών περιέγραψε τους στόχους και τις δράσεις του έργου. Επίσης αναφέρθηκε στον κύκλο  «Λέξεις και Σκέψεις» που περιλαμβάνει δημόσιες συζητήσεις με καταξιωμένους επιστήμονες, ερευνητές και στοχαστές από την Ελλάδα και το εξωτερικό και τη συμμετοχή του κοινού. Πιο συγκεκριμένα αναφέρθηκε στα θέματα και τους στόχους των συζητήσεων που έχουν πραγματοποιηθεί όπως « Η Παγκόσμια Πόλη Σήμερα», «Ψηφιακά Παιχνίδια – νέες δεξιότητες και εκπαιδευτικά εργαλεία», «Ποδόσφαιρο: Παιχνίδι, θρησκεία ή πόλεμος».

Η κ. Β. Κόλλια, Μέλος της Ομάδας Επιστημονικοτεχνικής Υποστήριξης του έργου «Ακαδημία Πλάτωνος» μίλησε για τους στόχους και τις δράσεις των Πράξεων «Ακαδημία Πλάτωνος: Ανάπτυξη της Γνώσης και καινοτόμων ιδεών», «Ακαδημία Πλάτωνος: Η Πολιτεία και ο Πολίτης».

Η κ. Ε. Τσιότσιου, Διευθύντρια του Ιδρύματος Ωνάση παρουσίασε  τα «Εργαστήρια/Workshops», τα οποία αποτελούν συνέχεια των «Διαλόγων των Αθηνών». Στόχος των εργαστηρίων είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων  με έννοιες της ελληνικής σκέψης και της ελληνικής φιλοσοφίας και η σύνδεση των εννοιών αυτών με τα σύγχρονα ρεύματα της διανόησης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας.

«Οι Εικαστικοί Διάλογοι» είναι μια ακόμη δράση του έργου, όπως εξήγησε κατά την ομιλία της η κ. Μ. Καρρά, υπεύθυνη τομέα εικαστικών της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών. Για την ομαδική αυτή έκθεση εικαστικοί καλλιτέχνες δημιούργησαν δέκα νέα, πρωτότυπα έργα που συνδυάζουν τη χρήση νέων τεχνολογιών και σύγχρονων μέσων έκφρασης (προβολές βίντεο, ηλεκτρονικών εικόνων ή φωτογραφιών, animation, κ.λπ.). Τα έργα προβάλλονται μέσα σε κλειστές αρχιτεκτονικές κατασκευές, τοποθετημένες εντός του Πάρκου Αναψυχής της Ακαδημίας Πλάτωνος ώστε  η αναπάντεχη επαφή των πολιτών με αυτά να αποτελέσει ερέθισμα για δημόσια συζήτηση. Η εκδήλωση έκλεισε με την παρουσίαση των «Παράλληλων Δραστηριοτήτων».  Μέσα από από βιωματικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες τα παιδιά προσεγγίζουν τη σύγχρονη τέχνη. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στην έκθεση «Εικαστικοί Διάλογοι», στην Ακαδημία Πλάτωνος, από την επιμελήτρια Μαριλένα Β. Καρρά.

Περισσότερα στοιχεία για το έργο «Η Ελληνική σκέψη σε διάλογο: Προγράμματα Βιωματικής Μάθησης» μπορείτε να αναζητήσετε στη διεύθυνση:

www.plato-academy.gr

No Comments

Post A Comment