FIFO.GR | Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι. Σοφία Κορώνη & Αγγελική Παπαθεμελή στο Bios
294485
post-template-default,single,single-post,postid-294485,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.1.1

Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι. Σοφία Κορώνη & Αγγελική Παπαθεμελή στο Bios

Θα έδινα όλα τα πλούτη που τα χρόνια έχουν συσσωρεύσει
Το αργό αποτέλεσμα της φθοράς της Ζωής
Για να είμαι μια φορά ακόμη μικρό παιδί
Μια λαμπρή καλοκαιρινή ημέρα
Lewis Carroll

Να ζήσουμε με ζαβολιές. Δεν βρίσκω άλλη λέξη. Ζαβολιές.
Roland Barthes

Έπειτα από την πρώτη παρουσίασή της παράστασης πριν από ένα χρόνο ακριβώς, την οποία ακολούθησε μια επιτυχημένη διαδρομή στα Αισχύλεια 2016 της Ελευσίνας και στα Δημήτρια 2016 της Θεσσαλονίκης, η παράσταση της Αγγελικής Παπαθεμελή και της Σοφίας Κορώνη, με τίτλο Και θα σφάξουμε το κουνέλι. Η ζωή είναι ωραία. Η ζωή είναι καλή. Θα σφάξουμε το κουνέλι. επανέρχεται για 10 μόνο παραστάσεις.

Μια κρίσιμη νύχτα ή μια νύχτα σαν όλες τις άλλες, ένα όνειρο ή ένα ξύπνημα.

Η Αγγελική Παπαθεμελή και η Σοφία Κορώνη, με αφετηρία την αναρώτηση περί αλήθειας και ψεύδους υπό εξωηθική έννοια του Φ. Νίτσε, ταξιδεύουν μέσα απ’ τ’ αφρισμένα Κύματα της Β. Γουλφ και ακολουθούν την Αλίκη του Λ. Κάρολ Μέσα από τον Καθρέφτη, προς μια Χώρα των Θαυμάτων όπου οτιδήποτε μπορεί να συμβεί.

Οι δυο τους ενσαρκώνουν από κοινού μια σύγχρονη Αλίκη και στήνουν ένα ενήλικο παιχνίδι ψηλαφώντας τα όρια της πολλαπλής πραγματικότητας και του ονείρου. Σε μια πορεία αναζήτησης της Αλίκης για την Αλίκη, με μοναδικό σύντροφο και συνομιλητή τον κατακερματισμένο εαυτό, εισχωρούν στο σύμπαν της Βιρτζίνια Γουλφ, όπου η βιωμένη εμπειρία αναπαράγεται στη μόνη έγκυρη πραγματικότητά της: στη συνειδησιακή ροή της, και γίνεται πλέον ποίηση της ζωής.

Η πτώση σ’ έναν άναρχο, επικίνδυνο και συναρπαστικό κόσμο, όπου η συνοχή του ατόμου διαλύεται σε κάθε παφλασμό των κυμάτων κι ο χρόνος κινείται καταπώς του αρέσει, όπου βασιλεύουν η επανάσταση στη λογική και η αναζήτηση της ανέφικτης ελευθερίας, όπου η ύπαρξη αναγνωρίζεται μόνο μέσα στον καθρέφτη του βλέμματος των άλλων και ο έρωτας γίνεται η γλώσσα που πλάθει την αλήθεια των πραγμάτων.

Η Σοφία Κορώνη και η Αγγελική Παπαθεμελή ενώνουν την πολύχρονη θεατρική εμπειρία τους με την πρωτότυπη μουσική του Θάνου Ανεστόπουλου από τα Διάφανα Κρίνα και υπό την κινησιολογική κατεύθυνση της Αγγελικής Στελλάτου, συνθέτουν μια παράσταση που με ένα κλικ εκτός κανονικότητας -ή αλλιώς με ένα κλικ εντός μας- μας συνοδεύει στο λαβύρινθο του Εγώ, σε μια γοητευτική περιπλάνηση. Δείτε το trailer της παράστασης εδώ:

*Οι στίχοι του τραγουδιού της παράστασης (από ποίημα του L. Carroll) είναι σε μετάφραση Παυλίνας Παμπούδη. Στο κείμενο της παράστασης περιλαμβάνονται στίχοι από Το Ερωτικό Τραγούδι του Τζ. Άλφρεντ Προύφροκ του T. S. Elliot, στη μετάφραση του Σπύρου Καρέλα. Ευχαριστούμε θερμά τον Άρη Μπερλή, την Παυλίνα Παμπούδη και τον Σπύρο Καρέλα για την ευγενική παραχώρηση των μεταφράσεών τους.

*Οι στίχοι του τραγουδιού της παράστασης (από ποίημα του L. Carroll) είναι σε μετάφραση Παυλίνας Παμπούδη. Στο κείμενο της παράστασης περιλαμβάνονται στίχοι από Το Ερωτικό Τραγούδι του Τζ. Άλφρεντ Προύφροκ του T. S. Elliot, στη μετάφραση του Σπύρου Καρέλα. Ευχαριστούμε θερμά τον Άρη Μπερλή, την Παυλίνα Παμπούδη και τον Σπύρο Καρέλα για την ευγενική παραχώρηση των μεταφράσεών τους.

**Όλες οι παραστάσεις αφιερώνονται στη μνήμη του Θάνου Ανεστόπουλου.

Aποσπάσματα από κριτικές:

Η παράσταση έχει πολύτιμη ψυχοθεραπευτική δύναμη. Προφανώς, και λόγω δομής και υλικών, δεν απευθύνεται στους θεατές ως κοινό, ως σύνολο ομοίων, αλλά σε καθέναν ξεχωριστά. Η Αγγελική Παπαθεμελή και η Σοφία Κορώνη ακολουθούν με σπάνια ευαισθησία την υπόδειξη της Βιρτζίνια Γουλφ στον νέο ποιητή: «Αυτό ίσως είναι το έργο σου – να βρεις τη σωστή σχέση ανάμεσα σε πράγματα που φαίνονται αταίριαστα κι ωστόσο έχουν μια μυστηριώδη συγγένεια. Να αφομοιώσεις κάθε εμπειρία που σου προσφέρεται, άφοβα, έτσι ώστε το ποίημά σου να αποτελέσει ολότητα, όχι απόσπασμα. Να στοχαστείς την ανθρώπινη ζωή ποιητικά και να μας δώσεις έτσι ξανά την τραγωδία και την κωμωδία, μέσα από χαρακτήρες που δεν αναπτύσσονται σε μάκρος με τον τρόπο του μυθιστοριογράφου, αλλά συμπτύσσονται και συντίθενται κατά τον τρόπο του ποιητή». Ματίνα Καλτάκη, Lifo, Ιανουάριος 2016

Είναι πραγματικά αξιέπαινη η προσπάθεια της Αγγελικής Παπαθεμελή και της Σοφίας Κορώνη να συνδυάσουν τα σκληρά παραμύθια ενηλικίωσης του Λ. Κάρολ με το ποιητικό μυθιστόρημα της Γουλφ. Αφετηρία τους, όπως σημειώνουν, στάθηκε ο Νίτσε και προορισμός τους «τα όρια της πολλαπλής πραγματικότητας και του ονείρου». Μέσα από τα κείμενα αυτά περιπλανιούνται από την παιδική ηλικία ως την ωριμότητα με όχημα μια ελεύθερη ποιητική γραφή που επιστρατεύεται συνειρμικά και επιθυμεί να αφουγκραστεί τα ύψη και τα βάθη του χωροχρόνου. Λουίζα Αρκουμανέα, Το Βήμα, Φεβρουάριος 2016

Κείμενα: Lewis Carroll – Η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων, Μέσα απ’ τον Καθρέφτη | Virginia Woοlf – Τα Κύματα

Μεταφράσεις: Άρης Μπερλής, Παυλίνα Παμπούδη, Σπύρος Καρέλας
Σύνθεση κειμένου – Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Σοφία Κορώνη, ομάδα Horses in my Dreams, Αγγελική Παπαθεμελή
Μουσική: Θάνος Ανεστόπουλος (Διάφανα Κρίνα)
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Σκηνογραφία – Eνδυματολογία: Γιώργος Λυντζέρης
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Νικολίτσα Ντρίζη, Ζωή Λιανοστάθη
Ηχητικό περιβάλλον: Άννα Παπαϊωάννου
Ηχοληψία: Κώστας Παρίσης – Studio Praxis
Φωτογραφίες: Βασίλης Γεροντάκος
Video trailer: Δημήτρης Συρανίδης

Πληροφορίες παράστασης
Bios main
Διάρκεια παραστάσεων: Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2017 – Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2017
Παραστάσεις: Δευτέρα & Τρίτη
Ώρα έναρξης: 21:00
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ (ενιαίο)

Χορηγοί επικοινωνίας: http://avmag.gr, http://www.elculture.gr, http://artplay.gr, http://www.texnesplus.gr, http://www.culturenow.gr, https://artic.gr, http://passiontheater.gr, http://www.artandpress.gr, http://www.all4fun.gr

Προπώληση εισιτηρίων:
https://www.viva.gr/tickets/theater/bios/kai-tha-sfaxoume-to-kouneli

No Comments

Post A Comment